Dots & Tassels (& A Story)

2015-05-06
Morsning korsning! Ni skulle bara veta vilken historia min nya fina blus har bakom sig, den var nämligen ute på en mindre turné innan den fick landa tryggt i garderoben... I söndags glömde jag min lilla klant den här påsen på Saltsjöbanan! Tro det eller ej, men det är väldigt olikt mig att vara så slarvig (kanske lite tankspridd). Hur som helst så slutade det med att jag stod framför konduktör och lokförare och skuttade som en 5-åring när dom, efter samtal med sina kollegor, sa att påsen var upphittad och kan hämtas upp på Neglinge station. Google hade sagt att om man tappar bort något i kollektivtrafiken i Stockholm kan det ta upp till 10 dagar att få tillbaka det och det skickas till hittegodsavdelningen inne i city - och här står jag och har fått tillbaka mitt "hittegods" inom en timme och det kan hämtas upp 10 minuter härifrån. Jag var SÅ glad! Jag, Emma och Carro var helt överens om att det var ödet, eller Gud som ville lära mig en läxa.

Nåväl, jag har landat i Falun! Hann till tåget med 2 minuters marginal igår, hehe. Sov superlänge idag, så måste kompensera med att vara supereffektiv nu. Vi hörs! Puss, M.

0 Kommentarer

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback