The So Called "Fall Fashion List"

2014-09-15
Fick lite önskemål om att jag borde göra den här höst-listan, och det kändes ju som en kul idé så let's go! Här är min modehöst 2014.

Dina topp tre stilförebilder just nu?
Hmmm, helt ärligt har jag ingen speciell stilförebild. Använder oftast mitt egna huvud! Men Johannaeo slår sällan fel, och så plockar jag ibland upp saker från Sofi Fahrman och Hanna MW. Jo, förresten! Kim Kardashian's vardagslooks är top notch, har en major crush på henne och hennes garderob. (Och hennes make som också klär sig svinbra).

Vad inspireras du av i höst?
Snackar vi mode hittar jag inspo på Instagram, Weheartit, webbshopparnas lookbooks, bilder som ploppar upp i mina flöden helt enkelt! Sen blir jag kanoninspirerad av människor som älskar livet i sin perfekta imperfektion. Finns ingen som får en människa att stråla så mycket som någon som liksom är i ro med allt (bästa beauty-knepet!).
Vad tror du på inför hösten?
Tror gör man i kyrkan! Hihi. Jag vet att jag kommer vilja bära stickat i olika former, höga stövlar, mina wedge sneakers, min lilla hatt, päls och bomberjackor. Sen kommer jag överanvända basic v-ringade tischor och mina varje dag-smycken och fortsätta tokälska draperade grejor. Har även trasiga jeans i girlfriend-modell i huvudet, och vadlånga cardigans!
Sen tror jag höstlooken blir komplett om man vågar klippa håret en aning kortare (Kim Kardashian's nya frilla är tipptopp tycker jag) och hålla ansiktet relativt neutralt genom att skulptera mycket (!!!) och skaffa en mascara som fixar dom där långa fjädriga fransarna. Jag tänker MUA-uttrycket "Healthy Glow".
-

De bästa basplaggen till hösten?
Som sagt, v-ringade tischor i svart, vitt, grått är typ det mest användbara som finns. Bomberjackan, en snygg varmare kappa, sweatshirts, svarta spetiga pumps, svarta stuprörsjeansen, en skinnjacka som sitter som en smäck och stickade tröjor till alla tillfällen! Till fest är långärmade klänningar + lårhöga stövlar en relativt varm tiopoängare.

Färger i höst?
Svart, grått, nude är min färgbibel. Släng in en skvätt vitt också, och något militärgrönt. Och kameler i massor! Kappa i kamel, halsduk i kamel, you name it.


En ideal outfit i höst?

Åh, vad svårt! Idag känner jag väldigt stark för dom här två outfitsen i alla fall (ändrar mig varje dag).

-


Vilka skor och accessoarer satsar du på i höst?

Kommer bo i vita sneakers på trötta dagar, annars mina wedge-sneakers och mina höga svarta stövlar. Sen kommer min hatt, som sagt, sitta på skallen! Men den kommer nog få turas om med min mössa med öron. När det blir kallare kommer skinnhandskarna också få åka på, och så kan det hända att jag snor min mammas nya handskar i leopardmönster (mjaou!).

Ditt senaste köp?
En vit stickad tröja i lite kortare modell med en lite kortare polokrage.

Fyra saker på höstens inköpslista?
Nya svarta skinny jeans (man är alltid på jakt efter det perfekta paret), världens bästa mascara (någon som vet vilken det är?), en bomberjacka och en mysig halsduk.I höst vill jag klä mig skönt i stickat, sneakers och jeans i en storlek större. Jag håller mig varm i pälsar, kappor, sweatshirts, hattar, halsdukar och handskar. Håret vill jag ha nyklippt och lite uppklippt, och makeupen så naturlig och fräsch som möjligt.


1 Kommentarer

2014-09-17 @ 14:55:16

Sjukt najs!

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback