How To Get Through School

2014-10-21
Utspringet! Blev SÅÅÅ glad över att få se alla nära och kära som kommit hit för min skull! Glädjerus x1000! (Psst, ja jag grät några skvättar på min studentmottagning senare...)

Min fina skylt hade mina päron knåpat ihop. Kan den bli mer prinsessig (mer jag)?! På bilden är jag en liten knodd sittandes i soffan (eller kungatronen) i barndomshemmet i Stockholm och i mitt helt rätta element, hehe.
Jag och min mentor Linnea. Hon har varit som en storasyster sen dag ett på gymnasiet! Och Olivia, Néa och jag... Lyckligt lottad över att få hamna i samma klass som mina bästa vänner!
Jag slängde slängkyssar hejvilt från flaket! I folkmun fick vi pris för finaste flaket. Inte så konstigt, eller hur? Det var verkligen FETT. 
Gladast på hela dagen var jag när jag fick äta tårta!

Haha, ja hörrni... bättre sent än aldrig! Nu när alla 2015-studentisar är på gång med att beställa mössor och grejor, så ska ni få se lite fler bilder från min stora dag. Jag var som i en "kan inte fatta det"-bubbla hela dagen. Gymnasietiden var den absolut tuffaste perioden i mitt liv (hittills) där det var helt outhärdligt för mig att gå till skolan dom i princip två sista åren. Praktiken i Stockholm och min "kusin-familj" var som en slags änglavakt för mig. Kommer aldrig sluta vara tacksam för allt det/dom gjort för mig och hur det gav mig en paus från allt i Falun! Ibland måste man få gro för sig själv, med bra människor omkring en och utan att bli påmind varenda dag om allt som gjort en illa. Det är så många som inte trivs i skolan, har klasskompisar som behandlar en illa och har små mentala breakdowns mest hela tiden... Till er vill jag bara säga att det bästa man kan göra är att vara sig själv. Inget kommer hjälpa om du stannar hemma varje dag, det kommer inte hjälpa att inte säga ett ord i klassrummet och aldrig räcka upp handen, det kommer inte bli bättre av att du lägger ett täcke över din personlighet bara för att den inte passar någon annan. Du vet innerst inne vem du själv är, så ta inte åt dig om någon anklagar dig för saker du vet inte är sant. En klok kille sa till mig "håll upp dörren, le, säg hej och kolla dina motståndare i ögonen" (fast det är typ det jobbigaste man kan göra, men det känns bra efteråt), för det första så gör det dom galna och för det andra så är det väldigt svårt att behålla hat mot någon som bara är trevlig. Det är faktiskt ingen lag på att man måste ogilla dom som ogillar en själv, kom ihåg det... Och kom ihåg alla citat som säger att man bara blir bättre och starkare för varje tung grej man måste gå igenom! Låt dig inte bli bitter, tappa inte tron på människor eller på skolan, utan försök använda allt till din fördel och lärdom. För hur klyschigt det än låter så kommer det inte alltid kännas såhär. Det som skulle vara det absolut värsta skulle ju vara om du lät andra människor förstöra för DIG. Tänk dig den där gnagande ångern du kommer känna när du kollar tillbaka och tänker, till exempel, "jag förstörde mina bra betyg och chansen att komma in på högskolan jag ville för att en mupp fick mig att känna mig oönskad i klassen". Näe, jag tillåter inte att det ska bli så för någon av er!

Kolla bara vad lycklig jag var på studentdagen, trots att jag sprang ut bredvid tjejer som förstört "den ljuva gymnasietiden" för mig och framförallt den självkänsla det tog 17 år att bygga upp. Idag rör det mig inte i ryggen. Glittra som bara ni kan, mina pinglor <3 Puss, M.

2 Kommentarer

2014-10-21 @ 18:22:22

Hej! Vart kommer din studentklänning ifrån? Så himla snygg!!

Svar: Visst är den fin! Den är faktiskt från Gina Tricot :-) Kram
Matilda Olén

2014-10-22 @ 22:48:28

Kul att se att ni också var första avgångsklassen på Plus, precis som min klass! hehe :)

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback