Magic Number Three

2014-10-24
Okay I'm gonna let you in on a secret worth a million bucks... Haha, nejdå men det kommer typ förändra era liv! Jag har jättetunna och raka ögonfransar och har därmed bråkat med den ena mascaran efter den andra det senaste årtiondet. Vattenfast, stora borstar, små borstar, dyra märken, billiga märken - you name it. Men nu har jag äntligen hittat en trio som har blivit min lifesaver varje morgon (och kväll)! Just nu lever jag livrädd över att någon av dessa guldkorn ska sluta tillverkas, haha. Lösögonfransar, släng er i väggen!

Jag brukar börja med "Clump Defy" bara för att separera fransarna som jag vill ha dom (ni vet när man har på en ganska blöt mascara först och helt plötsligt har fransarna klibbat ihop sig totalt? Vi undviker det på det här viset) och så har den här mascaran en jättebra böjd borste för volym. Sen går jag på med "So Couture" över hela fransarna. Ni kommer inte förstå förrän ni testar den här mascaran hur grym den är! En fågel viskade i mitt öra att den användes mer än flitigt under alla Fashion Weeks. Sen väntar jag en liten stund innan jag drar "Falsies Volum Express" längst ut på fransarna. Att den heter "Falsies" är ingen slump för att den förlänger mer än vad jag trodde var möjligt. Även den här mascaran har en superfin böj på borsten så man får den där tjusiga volymen på frallorna.

Det kan väl tänkas vara jätteonödigt att använda tre mascaror per dag, men det är väl min perfektionism som spökar lite där. Vill ni bara använda en rekommenderar jag "So Couture" mest! Den luktar till och med gott! Alla tre går att köpa på Kicks eller Åhléns.

1 Kommentarer

2014-10-24 @ 17:59:41

Ojdå det var mycket att använda tre stycken :)

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback