Where? What? Why?

2014-11-24
Nu ska jag äntligen stilla er nyfikenhet! Ni har undrat vart jag bor, vart jag jobbar och hur allting gick till...

En kväll i Falun blev jag bara SÅ less och matt på livet där... Kände att jag bara stod och trampade och mådde lite risigt över det. Jag klarar liksom inte av samma grej hela tiden, och just där och då var jag trött på rutinerna jag hade. Jag vantrivdes absolut inte, men kände att jag ville MER liksom. Så spontan som jag är slängde jag iväg lite mail, några dagar senare var jag i Stockholm över dagen på visningar och två veckor senare var det inflytt! Allt gick i racing speed och jag har knappt fattat själv att jag bor här, helt själv, på heltid nu.

Dock hade jag världens största klump i magen... Jag hade ju inget jobb i Stockholm! Kände mig helt dum i huvudet som skaffar en hyra utan inkomst. Men då slängde jag iväg ännu ett mail och några dagar senare åkte jag ner till Stockholm över dagen för intervju och förra veckan började jag mitt nya jobb - på Belle Shoes! Jag sprang alltid in på Belle när jag bodde här förra året, det är unika plagg och det finns alltid något man vill ha (livsfarligt). Jag har jobbat i butiken i city, på Slöjdgatan (bredvid Drottninggatan), och i veckan ska jag vara i butiken i Götgatsbacken! Det är verkligen helt crazy roligt. Att få sälja saker man själv har på sig och bara att se människor traska ut med ett leende på läpparna. Guld!

Jag är en olycksfågel ut i fingerspetsarna, klantig och alltid otur. Men den här gången har verkligen allting gått bättre än jag någonsin kunde tänka mig. Jag tokdiggar mitt jobb, jag har världens bästa kollegor och möjlighet att klättra i karriärstegen... Ibland behöver man verkligen bara chansa helt vilt och riskera att allting blir en jäkla soppa - för att landa precis där man ska <3  Så fort ni är i Stockholm bara måste ni kika in på Belle och säga hej! Då blir den här shop- och workaholicen kanonglad. Men nu ska hon slänga upp jobb-fossingarna på soffan och dricka te. Puss, M!

1 Kommentarer

2014-11-29 @ 18:21:20

Kan du inte visa lite bilder på din lägenhet? :D

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback