My Own Mr. Big

2014-11-18
Glutta på min nya väska! Åh den är så bra och fin, superrymlig och kanonsnygg.

Hej på er, änglar! Hade min första dag på nya jobbet idag (detaljer senare, jag vet att ni är nyfikna) och jag trivdes som fisken i vattnet! Så trots att jag fick åka pendel hem i rusning (ni som bor i större städer vet vad jag menar... Armbågar i magen, ståplats och människor så långt ögat når) med trötta fötter så hade jag ändå en bra känsla i magen. Och den blev bara ännu bättre när jag svängde in på Ica och möttes av världens trevligaste personal. När jag promenerade hem sen kändes det så bra så jag öppnade mitt Chocolate Chip Cookies-paket och åt en kaka (eller två) på vägen. Haha, det måste sett ganska kul ut!

Min papi var på konferens här i Stockholm idag och igår, så igårkväll gick vi ut och åt på "vår" italienska restaurang på Söder. Mamma och pappa var där första gången för lite mindre än 20 år sen, första kvällen jag hade barnvakt och dom fick lite ensamtid. Historien lyder att pappa ringde mamma och sa något i stil med "Sätt på dig något fint, jag hämtar upp dig strax" - precis som i en film. Det är verkligen SÅ kul att höra alla gamla Stockholms-historier som jag är för liten för att minnas. Min familj har liksom en historia här, och det gör att allt känns lite mer hemma <3
Nu ska jag sluta babbla och slå på en rulle innan jag somnar! Puss, M.

0 Kommentarer

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback