You're Cool If You're In School

2014-03-12
Hu-je-da mig vad jag är dötrött. Jag har varit uppe i varv hela dagen i skolan, och nu orkar jag verkligen inte göra en enda grej. Vi hade en liten invigning för skolans nya lokaler, vilket jag och tjejerna tyckte var superkul! Det är så sjukt hur mycket som hänt på knappt 3 år... När vi kom till Plusgymnasiet var vi cirkus 50 elever på 2 klassrum på en liten våning, och med bara ett program. Nu har vi fått fler lärare, fler elever (hur många som helst?!), fler program och två nya våningsplan. Emma började sjunga Drakes "Started from the bottom, now we're here" när vi gled in i dom sprillans nya grupprummen, haha! Men det stämmer ju så himla bra så vi borde spela den på studenten.

Vet inte om ni kan förstå, men jag är så himla nöjd över att ha varit en del av allt det här. Jag har tjatat på rektorn om mattor, lampor, tavlor osvosv, jag har gnällt på lärare, jag har pratat oändligt mycket om skolan/linjen på Öppna hus både i Falun och Gävle, jag har varit frågvis som en 5-åring och kräsen som en 50-åring. Och oftast har jag fått som jag/eleverna vill. Jag och några klassisar kom överens om att första året var absolut bäst. Trots att vi inte hade en möbel första skoldagen och levt i lite halvkaos och ofta byggkaos (kanske framför allt GY11-kaos! Lider med alla i vår årskull som hamna i den klämmen...) så var det bara så himla jäkla roligt när man ser tillbaka på det. Att få träffa nya tjejer från hela landet, att få vara med och forma skolan, att få starta upp den första Stylist-linjen i Dalarna. Det är grymt. Jag kan rekommendera alla att börja på en liten skola, känslan är svårslagen trots att man hamnar i luven på varandra då och då. Det vi treor på Plus fått varit med om tycker jag är lite som ett roligt äventyr, hihi! Och jag hoppas skolan lyckas behålla den där hemma-känslan så ettorna och tvåorna (och resten av alla klasser i framtiden) får smaka på den... Mitt första och bästa tips är att INTE tacka nej till t.ex. Lucia-tåg och teaterpjäser osv. Jag var så sinnessjukt engagerad i skolan innan förra vintern, och det gör hela skolgången så mycket roligare. Det låter riktigt nördigt haha, men vad tusan!

1 Kommentarer

2014-03-12 @ 16:41:23

Kräsen som en 50-åring, jag vet inte om jag vill att du skall utveckla det eller inte?
Pap

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback