Svar: Stockholm

2013-11-26
"Skulle inte du kunna förklara i ett inlägg hur du gör med skolan och hur ofta du är där om du är i skolan alls? Hur det går och hur gör du med prov och sånt, och vart bor du någonstans i Stockholm, egen lägenhet eller hos någon släkting?"
Just nu kan man säga att jag pluggar på distans. Jag gör alla uppgifter på datorn och mejlar över. Det praktiska kommer jag ta igen i skolan när min praktikperiod är slut! Mina lärare, rektorn och min mentor har verkligen varit änglar som stöttat mig, och varit villiga att hitta lösningar så jag kan vara borta såhär länge. Så tacksam!!

Jag har inte varit i skolan en hel dag sen jag flyttade till Stockholm, bara snabbvändor för att prata med min mentor osv. Jag bollar ju även ett UF-företag och har varit hem för att gå på vissa möten! De första veckorna åkte jag hem varje helg men det blev helt enkelt för stressigt (kunde bara stanna i Falun i ca 20 timmar per gång), så nu stannar jag i Stockholm i längre perioder och försöker liksom prioritera hemresorna. Jag trivs ju faktiskt bättre i Stockholm (jag bodde trots allt där en stor del av min barndom), det enda som saknas är min familj och mina närmsta vänner.

Just nu bor jag hos min bästa vän/kusin Albin och hans underbara mor Ylwa! Det är sjukt kul att bo med sin bff, vi kan sitta och fnittra in på småtimmarna och hjälpa varandra med läxor osv. Vi har aldrig bråkat, och när vi blir trötta på varandra så börjar vi garva efter några minuter! Så det är nog det perfekta sambo-livet haha, kan inte tänka mig en bättre "hyresvärd".

"Har du flyttat till Stockholm helt? Eller har du hoppat av gymnasiet? Har du börjat i gymnasium i Stockholm?"
Helt och helt, jag bor ju här varje dag i veckan så det kan man väl säga är heltid, haha. Men som sagt kommer jag flytta tillbaka till Falun för att gå sista terminen i skolan och ta studenten. Men det blir när alla inspelningar är klara och tv-programmen jag jobbar med är slut! Efter studenten flyttar jag antingen tillbaka till Stockholm så fort jag kan, eller London där jag har haft tankar på att plugga vidare. Men det är såklart inget  bestämt än!
Så summan av kardemumman är att NEJ, jag har inte hoppat av gymnasiet eller börjat på en ny skola i Stockholm, men JA jag bor här! :)

"Har du kille i Stockholm?"
Haha nej!

Vill ni veta mer om livet i Stockholm/TV-branschen, eller bara höra min sköna stämma? Klicka HÄR för att lyssna på en intervju jag gjorde med skolans podcast!

0 Kommentarer

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback