När Du Är 18

2013-01-15

Idag är 157 dagar till jag blir myndig. Då får jag bestämma helt över mig själv. Då kan jag göra verklighet av "alltså jag pallar inte mer, jag flyttar ut" (om pengarna räcker till). Då kan jag rista in tribaler över hela kroppen och rymma för att gifta mig med någon mina päron inte godkänt. Åka utomlands när jag vill (om pengarna räcker till) och beställa alkohol på krogen till bartendern drar fram skämskudden. Då får jag stå i kassan på H&M och räknas som en riktig anställd. Det är åldern jag kommer ha när jag springer ut i världens snyggaste vita klänning och skriker "dra åt skogen glosor och prov, och dra åt skogen Falun och dess folk!".
Jag har varken tänkt eller sett fram emot den där dagen speciellt mycket. Alltid tänkt att det är några evigheter kvar, ingen idé att sukta nu.

De senaste dagarna har dock tankarna flugit dit en del. 157 dagar är ju inte speciellt mycket när jag redan väntat i mer än 17 år.
Så! I sommar planerar jag Rhodos, roadtrip, hyra lägenhet med tjejerna och tatuera mig! (oroa dig inte farmor, det ska inte bli något stort). Och jag har tamme tusan aldrig sett fram emot något såhär mycket!

0 Kommentarer

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback