What You Want To Know

2013-09-22
Sådärja, nu har jag äntligen fått lite mer koll på sekretessen angående min praktik! Så ska släppa lite mer info åt er, jag förstår ju er nyfikenhet (och har märkt av den en hel del, hihi).

Så, jag är praktikant/assistent hos en tjej som är ansvarig sminkör/maskör på bland annat Körslaget, Idol, Partaj och Hellenius hörna. Jag assisterar henne i allt hon kan behöva hjälp med och får även sminka statister (och körmedlenmar i Körslaget), och under inspelningar/direktsändningar står jag bakom kulisserna redo att bättra på makeupen. Tycker också hela tv-branschen är så himla kanonrolig så jag hoppar runt och hjälper allihop som behöver en extra hand, mycket spring i benen och nyfikenhet i blicken haha!

Jag har inte hållit på med det här en speciellt lång tid men har lärt mig så otroligt mycket och känner verkligen att jag hamnat rätt. Har träffat många fantastiska människor (speciellt Mia som jag praktiserar hos, som verkligen är den bästa av dom bästa makeupartisterna) och får jobba med något jag brinner för, och det är ju verkligen en lycka få förunnad :)

0 Kommentarer

Namn *
Kom ihåg mig!

Email *

Webbsida *

Kommentar

Trackback